tisdag 3 mars 2009

Pust och stön

Även om man börjar märka att det går mot ljusare tider, är det tungt att gå upp på morgonen. Inte heller hjälper det att sambon är sjuk och ligger kvar i sängen. Efter att Pelle, Molly och jag gått morgonpromenaden och de fått sin mat, piper både Pelle och Molly in i sovrummet och sover medans jag äter frukost och gör mig iordning för att åka till hunddagis och sen jobbet. Jag får kalla både en och två gånger innan de behagar att komma ut i hallen (Molly är lite snabbare än Pelle där).

Igårkväll var det bandmöte och vår gitarrist hade med sig sin dotter, som rätt som det var lutade sig över en liggandes Molly och kramade hennes rumpa. Barn-van som Molly är låg hon kvar, och så låg de så en stund (aaawww)! Pelle höll sig nära basisten Frank, där får man mycket kli.

Efter bandmötet åkte vi hem till Pamela och fick låna Kimbas blinkis halsband så att jag kan se Molly ute på åkern och fälten. Kimba var också med ute så det blev Kimba kel och hårdrocks prat med Pamela. Förhoppningsvis följer hon med och ser Judas Priest på onsdag! Jag håller tummarna...

Ikväll är det första tillfället med träningsgruppen på brukshundklubben, det ska bli skoj att komma igång ordentligt igen.

Ha det gott idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur man har barnsnälla hundar! :)
Jag kom på att jag ska på talarskolan i morgon, men ska försöka få mamam att skjutsa mig till arenan efteråt, hade jag kunnat få åka m er hem sen efteråt? *blinkblink*