fredag 26 augusti 2011

Hoppsan ja...

Var tog tiden vägen? Det är lite väl länge sedan vi uppdaterade bloggen nu... Jaja, jag har mycket att göra, så då blir bloggen lidande! Å gammelmatte fyller 65 år imorgon (27/8), så ni förstår ju att vi måste ligga i...

Just nu håller vi på som bästa att förbereda inför Svedala Brukshundklubbs 25 års jubileum imorgon! Vi är ett gäng glada förare och hundar som ska ha ett uppträde (ett bland många kanske jag ska säga), och vi har nu tränat på det ett bra tag, genrepet var igårkväll och trots att jag bara hade sovit 5 timmar på 2 dygn så gick det riktigt bra! Nu säger man iof att genrep ska gå dåligt, men jaja...

Men när man står där och pausar lite pratar man ju givetvis med de andra, och det visar sig att Annsofi ska gå på en kantarellsök kurs med sin tax Svea! Det lät riktigt roligt, så jag fick länken av henne och har mailat lite frågor till kursansvarige. Husse tycker i och för sig inte om svamp men det struntar vi i. Det som också var bra, är att man lär ut andra ätliga svampar! Verkligen bra för mig som har NOLL koll på svampplockar världen. Vi får se om det blir av!

 Undrar om Pelle hittar så här mycket svamp?
Men det bådar ju gott att andra labbar har skördat rikligt!

Inga kommentarer: