tisdag 20 september 2011

Jiiihooo!

Då har jag äntligen betalat in avgiften till kantarellsök kursen! Nu ska jag försöka leta reda på en pingla, som då ska signalera till hunden att det är svampsök på gång. Det ska bli dunderroligt, och jag hoppas verkligen att Pelle och jag kan skrapa ihop någon svampstackare iallfall. Om inget annat ska vi ha trevligt tillsammans i skogen. Är man nyfiken, kan man gå in på Mauds hemsida och kolla runt! www.algonet.se/~bc_herd

Sen är äntligen medlemstidningen till brukshundklubben klar! Ett stort ok har lyfts från mina axlar, nu ligger den hos hemsideansvarige för att placeras ut på deras hemsida. Vilket strul det har varit! Nåväl, tur man har duktiga kompisar som hjälper en. TACK LOUICE!!!

Nytt schema på jobb vilket har inneburit ännu mer strul, vilket jag ska jobba för att det ska lösa sig på hemmaplan. Vill inte, men kanske måste hitta något annat jobb som bara är på dagtid (eller lite mindre kväll och helger). Tråkigt att ens fundera på eftersom kollegorna är jättetrevliga, och jobbet i sig är roligt. Vi får väl se hur det artar sig.

Pelles tassar då? Jo, vi håller fortfarande på med medicineringen av bakterierna 2 gånger i veckan via spruta. Efter varje spruta kommer en ny furunkel, som svullnar upp och spricker. Kan inte säga om det har blivit bättre sedan vi började med bakteriesprutorna. Kanske lite.
Är så sugen på att träna lydnad men det finns ingen möjlighet när Pelle är dålig i tassarna. BLÄÄÄÄÄ för allergier hos hund!!!

1 kommentar:

Töserna i Skurup sa...

Kantarellkursen jättekul! Allergin, jättejätte tråkig. Det finns inte ord, för det är så mycket lidande för alla inblandade!