onsdag 6 april 2011

På kurs!

Asså, det hära med kurs... Jag gillar att gå kurs! Ja, jag gillar ju att hålla i kurs också, men det är skönt att få vara kursdeltagare och bli inspirerad. Sen är jag nog lite jobbig deltagare eftersom jag är tvungen att ställa många frågor och ifrågasätta en hel del. Stackars agilityinstruktören... Har inte berättat för de andra kursdeltagarna att jag är instruktör, men har haft två av dem i valpkurs men jag tror inte att de har sagt något till de övriga.

Vad som mer är roligt med att gå kurs är att man kan prova på olika aktiviteter med sin hund. Nu har jag provat på klickerkurs, lydnad, rallylydnad, räddningshund, viltspår, personspår och nu agility! Man lär sig hela tiden nya saker, både om sig själv och om sin hund. Anyhow, blev så sugen på lydnad igår när vi var nere på klubben och som tur är ska vi träffa Pamela på klubben imorgon för att träna lite lydnad. Sambon ska också börja träna lite med Chillie, betalade in hans medlemsavgift idag och vi får se var det bär hän! Han sopar väl banan med oss... (det har ju hänt förr).

4 kommentarer:

briardkimba sa...

Eller hur är agility så inspirerande =) Jag tar med tygburen i morgon! Det ska bli skoj =) Är så inspirerad utav lydnaden just nu!

Töserna i Skurup sa...

Chillie och Peter kommer att sopa banan med er allihop. He he!

Unknown sa...

Elever som du är kanon att ha! För då tvingas man tänka igenom sina svar varje gång ni frågar något. :-) Sen tycker jag att det har blivit roligare att gå kurs sen man själv blev instruktör (visserligen bara inom agility men ändå). Det blir en helt annan dynamik när man kan diskutera med instruktören och bolla idéer.

Ingrid sa...

Visst e det kul med kurs!Så kul att ni gillar agilityn!