fredag 20 maj 2011

Tills nu.



Var tvungen att åka iväg med Pelle till veterinären iallafall. Som TUR var sprang jag på vår "gamla" veterinär som inte längre tar emot klienter (men som stöttar och läser journaler på knepiga fall). Hon frågade hur det var, och jag sa som det var... Pelles tassar var inte alls bra. Knutor som inte gav med sig, svampinfektioner mellan trampdynorna osv. Hon tyckte att kortison intaget skulle höjas och dessutom fick vi en burk med grönläppad mussla som ska stärka immunförsvaret, vilket ska resultera i att knutorna (furunklerna) inte dyker upp, eller iallafall mer sällan.

Pelle fick även antibiotika som han ska gå på i 20 dagar. Gissa om det är mycket piller för herrn nu... Men, jag håller tummar och tår för att tabletterna med grönläppad mussla ska göra susen! Är inte så glad för höjningen av kortison... men vad att göra?
Veta mer om musslan? http://web.comhem.se/praesto/leder.html

I övrigt ligger all träning med Pelle nere för tillfället, dels pga av tassarna och dels pga av tid. Dels tidsbrist och när jag väl har tid över orkar jag inte. Hann träna liiiiite igårkväll, typ 10 minuter sen var lillhusse igång igen (tänder på väg, ont ont). Men på söndag hoppas jag att få tränat lite mer, då ska orkanen/ systerdottern Dumlan hit med familj och prova på rallylydnad i vår trädgård. Det ska bli spännande att se!

Ja just det, Pelle vägde 34 kg prick hos veterinären. Bara muskler alltihopa! Beach 2011 here he comes!

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja du det e inte lätt att få tiden att räcka till alltid! Men det e ju så att allting har sin tid! Hoppas det blir bra med blåmussla! Håller tummarna!!

Calle sa...

Stackars Pellen! Hoppas det grönläppade hjälper. Hälsa Dumlan från Smilla å Hobbe!

Unknown sa...

Tack! Vi har höga förväntningar på musslan...