söndag 30 september 2012

Inga fadäser!

Dagens kurs gick i agilityns tecken! Mina kursare fick pröva på agility med hjälp av Annsofi som snällt ställde upp och pratade och visade. Hela lektionen bjöd hon på, och mina kursare var så nöjda! Härligt! Själv fick jag äran att hålla (och smygträna) en av kursarnas hundar! En amstaff vid namn Nico. Nico älskar bacon mjukost på tub... Men vilken go hund att gå med! Fin kontakt, lätt på foten och följsam. Awww...

Sedan bar det hemåt, och där gjorde jag och Lillhusse en äpplepaj, och som på beställning dök min pappa, hans fru och Vitus upp. Eftersom det var deras äpplen var det ju bara till att bjuda. Mums!

Annars är jag lite smånervös inför Pelles operation på torsdag. Rädd att han ska ha jätteont. Orolig för att jag inte kommer att sköta om hans tassar korrekt osv. Usch. Vill inte. Men vi måste...

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vi håller alla tummar och tassar att det går bra! Trevligt att träffas idag!!

Töserna i Skurup sa...

Anna, du ska inte vara rädd för att du inte kan sköta Pelles tassar. Du har inte gjort annat hitintills. Pelle kommer säkert att få ont men det finns värktabletter. Se till och få sådant med dig och förmodligen sätter de honom på antibiotika också. Ta det lugnt. Det finns hjälp att få!

Anonym sa...

Du kommer fixa det galant som du gjort hittills :-). Du är ju super Anna!!! Allt kommer gå hur bra som helst! Håller alla mina tummar :-). Kram Lotta och Dumlan