torsdag 4 oktober 2012

D-day

Jag hade planerat allt in i minsta detalj... Sambon skulle repa på onsdagskvällen, efter jag lagt lillhusse skulle Pelle bli badad och pysslad inför operationsdagen.
Men NÄDÅ, jag blev utringd till brukshundklubben där kära mamma hade slagit en vurpa på rallylydnadskursen och brutit höger handled. Ringa hem sambon, köra till Svedala, hämta Tanten och stackars Chillie, lämna Chillie hemma hos oss, in till akuten. Där gick det till en början som tåget, och jag småskrattade lite för mig själv då jag betalat p-avgift till 00.18. Men sen drog det ut på tiden...
Lämna mamman på akuten, köra till Skurup för att hämta Isa, köra återigen hem till oss för att lämna av henne, å sen mot akuten igen. Men då var mamma tack och lov klar, så vi körde hem till oss, tog oss en macka och gick och lade oss, klockan halv två på natta. Men jag var så övertrött och speedad att det var svårt att somna minsann!
Skönt var att alla på klubben tog så väl hand om min mamma. Är så tacksam för det!

Men idag blev Pelle då opererad i båda framtassarna. Lämnade honom hungrig som en... Labrador, tillsammans med hans tigermönstrade filt som luktar hemma. Hämtade honom nu i eftermiddag, och han har sovit nästan hela eftermiddagen. Han har svårt att stödja på framtassarna, så rastningen är lite av ett problem. Däremot fick han finfina gröna gummistövlar att skydda bandagena med.

1 kommentar:

Töserna i Skurup sa...

Anna söta. Nu är det tuffa dagar för dig, med nyopererad Pelle och nyvurpad mossa. Jag är så innerligt tacksam för allt du har gjort. Jag passar på att skicka ett tack till töserna på Svedala Brukshundklubb som tog hand om mig så väl efter min vurpa.