fredag 15 oktober 2010

Massage!

Idag var jag iväg med Pelle på hundmassage! Han är ju ingen ungdom längre och man ska ta hand om sina djur på bästa sätt, även förebyggande tycker jag. Hundmassage har jag aldrig provat på förut men hört mycket gott, så när jag fick reda på en hundmassör i närheten av Pamela beställde vi tid.

Pelle tyckte det var både skönt och lite konstigt att en främmande tjej skulle på och klämma på honom över hela kroppen. Det var ju jätteskönt... men, vad ville hon egentligen??? Åsså masserade hon och det var ju mysigt, ibland kändes det lite obehagligt och skumt men sen blev det skönt igen... Å SEN SLUTADE HON???!!! WHAT? Blir det inge mer undrade Pelle, men nä då satt hon och förklarade för matte hur man ska stretcha osv.

Pelle var lite hård i bakmuskulaturen, hade lite låsningar i tårna bak och lite stel i nacken. Inget ovanligt men bra att ta itu med innan det blir otrevligheter av det.

Så nu ska matte massera och stretcha Pellen med jämna mellanrum, inte helt fel...

2 kommentarer:

Pamela sa...

Skönt o fått kollat igenom honom! Tur att där inte var något större! :) På måndag e det FLuffs tur, ska bli intressant!

Töserna i Skurup sa...

Jag behöver massage på mina axlar!!