fredag 5 november 2010

Fantastiskt! Eller bara bonna-tur?

Igårkväll var jag nere på brukshundklubben eftersom jag skulle hålla kurs. Med mig hade jag Pelle, då vi skulle agera störning till mina kursare.
Innan kursarna kom tränade jag Pelle lite i lydnadsklass 2 momenten. Han har blivit bättre på fria följet men pendlar fortfarande något. Önskar att han kunde befinna sig med sin bog i höjd med mina ben lite bättre, men det är bara att bita ihop och lägga pannan i djupa veck.

Kastade lite apport, vilket är ett favoritmoment. Alltid roligt att springa ut och hämta!
Så tänkte jag, ska jag köra rutan (sändande med ställande)? Äh, jag skiter i det. Eller? Vi testar... Döm om min förvåning, jag skickar Pelle med kommandot "framåt" och ut far han som en kanonkula, rakt ut mot rutan och stannar så fint när jag ropar "stå" mitt i rutan. Shit vad hände, tänkte jag. Provar en gång till från andra hållet, samma sak händer!!! Sen vågar jag inte prova mer, hahahaha! Antingen har momentet satt sig eller så hade vi ren och skär bonnatur...
Kan berätta att mina kursare hade en väldigt glad och inspirerad instruktör den kvällen.

4 kommentarer:

Pamela sa...

Så himla skoj! Verkligen kul när det går så klokrent! Jag håller alla mina tummar att momentet börjar sitta!! :D O väldigt fin jacka du har!

Ingrid sa...

Så kul !! Allt blir bara så mycket roligare när det funkar!!

Mamma sa...

Grattis Anna. Jag vet att det ligger mycket arbete bakom!

Hobbe sa...

Bra jobbat Pelle. Äntligen har din matte fattat hur man gör...