tisdag 16 november 2010

Usch ja vet inte...


Flexikoppel... Har i alla år varit motståndare till att använda flexikoppel. Har sett det som en "latmans-koppel" förenat med livsfara (klumpedunsen till handtag) för hunden. Men nu vet jag inte längre... eller jo, jag tycker fortfarande ovanstående saker men när man numera går promenad med barnvagn och inte lika lätt kan följa med Pelle ut i dikena hade det ju underlättat med ett flexikoppel. Men va tusan... Åh, jag vet inte hur jag ska göra!!!
Snälla kom med bra synpunkter!!!

5 kommentarer:

Faster sa...

Vet inte hur det funkar till stora hundar men är super till små. Kramen

Annette sa...

Innan du hamnar i diket med Alvin och vagnen ska du kanske tumma på dina gamla tankar. Åk och köp ett flexikoppel.p

Pamela sa...

Jag tycker absolut att du ska prova! Funkar det så fortsätter du m det, funkar det inte så don´t use it! :D
O förresten på söndag då jobbar jag både för & eftermiddag så då kan jag tyvärr åka till skogen =(

Malin sa...

Inne o kikar vad ni haft för er.
Jag håller med dig ang "latmans-
kopplet" Flexikopplet, men det
finns tillfällen då det faktiskt
är praktiskt. Jag använder flexikoppel när hundarna är skadade och inte får "springa lösa" och tidigare använde jag dom
som "husse-koppel" dvs koppel som
husse använde och då behövde jag inte tumma på mina regler ang att
gå i koppel.

Try it!

Anonym sa...

Jag har flexikoppel med Dumlan när jag har barnvagnen med. Tycker att det är smidigt för henne då. Mitt är 8m. Prova och hoppas att det funkar. Kram Lotta