tisdag 18 januari 2011

Snart ska man...

... börja jobba lite smått igen! Det var ju drygt 7 månader sen sist, och det på ett nytt jobb som jag hann att vara på i ca 2 månader. Sen kom Alvin som tydligen hade bråttom ut!

Dessutom är jag väldigt sugen på att träna och tävla med Pelle igen. Men tyvärr är det klydd med framtassarna än en gång. Mjukt underlag går han fint på men så fort vi kommer ut på asfalten där allt grus ligger sen snön smälte bort, går han som på äggskal. Var hittar man mjukt underlag att träna på? Får väl vänta ett tag till... Känner dessutom att jag vill gå kurs med honom. Typ som den lydnadsklass 2 kursen jag gick i Trelleborg! Så inspirerande det var!

Får väl se om man kan få ihop det med jobb, familj och ens stora intresse; hundträning?
Ens sociala liv tar lite stryk, men det är tur att det finns mycket trevliga hundfolk att umgås med när man tränar och lever hund! Förstår att det är svårt för vissa att förstå ens val av livsstil, men det är ju faktiskt just det. Ett. Val. Som jag har gjort. Undrar hur många som faktiskt aktivt väljer hur de vill leva?

Inga kommentarer: