måndag 14 februari 2011

På tisdag

... är det inskrivning på klubben för oss som ska gå kurs. Då ska man ha med sig registreringsbevis och giltigt vaccinationsintyg. Hade glömt att man numera inte behöver vaccinera sin hund varje år, så kallsvetten började lacka innan jag på djursjukhusets hemsida såg att man tar det vartannat år numera. Phuuuuu...
Men jag säger bara lycka till att försöka tyda Pelles gamla tatuering i örat! Japp, han är bland de sista som har tatuering och inte chipmärkning. SÅ gammal är gubbstrutten ;).
Ser verkligen framemot att gå agility, vet ju inte speciellt mycket om grenen men jag vet att det ser roligt ut och det är syftet.

Sen ska jag faktisk anmäla mig till ett par lydnadsklass 2 tävlingar också... Får väl se vilka det blir, men inte fler än en gång i månaden. Har vi tur tar vi ett lydnadsklass 2 pris! Har knappt en aning om hur han går för närvarande men det kan ju vara som min sambo sa, han har vilat sig i form... (yeah right...).

Sen ska Pelle få massage igen! Denna gång hos http://www.hundglad.se/. Pernilla (som har bloggen Boxersson) med kompis Miso går utbildning och har praktik nu och erbjuder gratis massage. Ja tack säger vi! =)

3 kommentarer:

Töserna i Skurup sa...

Att vila sig i form är det bästa man kan göra. Lite glädjeskutt kan förekomma men det får man ta!

Anonym sa...

Hej ANna!
Kul att ni kommer på massage, det är www.hundglad.se!!! inte gladhund.se du får gärna sprida vidare, det går bra för alla att kontakta oss om de vill bli praktikhundar!

pernilla

Karin L sa...

hahahahahaaaa.... Ronja har oxå tatuering i örat!
Men du, där jag vaccinerar är det 4 år emellan vaccinationerna. Så tror Ronja fick sin sista vaccination förra året :-(
Och om man läser vaccinations-reglerna för utställningar o tävlingar mm så står det att de inte får vara äldre än 4 år!