tisdag 22 februari 2011

Orkan varning!

Igår var vi i Helsingborg och hälsa på Dumlan! Å Lotta och Wille förståss, men mest Dumlan. Hon borde heta Virvelvinda eller Orkanan eller likande! Först släppte vi ut Pelle och Dumlan i deras trädgård, och Pelle sprang faktiskt och lekte (!!!!!!!).
När de röjt av sig det värsta (läs Pelle), så gick vi en skön promenad med barnvagnarna och doggisarna. Lotta har skogen bakom husknuten vilket jag är väldigt avis på...

Sen fikade vi (norrlandsfika, dvs inte kakor, dem tog vi efteråt). Å då var Dumlan fortfarande igång! Pelle började säga ifrån, men vad hjälpte det? Då blev Dumlan ÄNNU galnare! En halvtimme senare stod Pelle fortfarande och morrade och Dumlan for som en virvelvind runt honom (det såg väldigt roligt ut). Alvin tyckte Dumlan var himla kul, så fort han fick syn på henne så skrattade han så att han nästan kiknade. Roligast var när hon slickade bort mat som han hade kladdat ut på händer och kind.
Det var en väldigt trevlig dag, och jag hoppas att vi snart kan ses igen. Pelle ska bara vila upp sig först...

I söndags var det sista tillfället på valpkursen, och Pamela, Carl och jag passade på att träna våra hundar innan kursen startade. Pelle och jag har ju knappt tränat alls på sista tiden och det märktes. Var lite sugen på tävling ett tag men nä, jag ska träna mer först. Helt klart.
Pamela hade lite nya "trix" för sig som hon körde på Kimba, och det fungerade jättebra. De var så duktiga! Inspirerande måste jag säga.
Carl med sin Berner Sennen Bengt är ett väldigt trevligt ekipage att titta på. Så positiva och glädje i träningen. Hoppas att det går bra för dem på deras nästa tävling.

Inga kommentarer: