tisdag 1 mars 2011

Länge sen!

Hej!

Ja, vi lever trots att vi har varit enormt dåliga på att uppdatera bloggen. Vad har hänt på sista tiden då? Vi har hämtat oss från orkanen Dumlan (hihi), så nu längtar vi tills vi kan träffas igen!

Pelle och jag beställde tid för honom hos de blivande hundmassörerna Miso och Pernilla, som just nu har praktik. Vi åkte dit i söndags och tjejerna fick klämma och känna på Pelle. Han tyckte det var både skönt, mysigt och konstigt. Men de hade ju GODIS, så nog kunde man lägga sig ner en stund... Sen sa matte till att de fick nog vara lite mer bestämda, och då fick en go och glad Pelle ligga stilla. Det visar sig att Pelle är lite stel i mankhöjd på ryggen och nästan nere vid svansroten. Han är även ett par cm tjockare runt sitt ena bakben, vilket innebär att han då belastar det mer! Om det nu är så att jag snurrar till det jättemycket och skriver helt fel, får ni gärna kommentera det Pernilla!!!

Är så tacksam att Pelle får komma tillbaka, så vi ska snart in på deras hemsida och beställa ny tid. Då ska jag försöka få med mig en kamera också så ni kan få se hur det ser ut!

Den 22 mars ska vi börja på agility på svedala brukshundklubb, vilket vi ser framemot väldigt mycket! Äntligen lite organiserad hundaktivitet igen, ordning och reda på torpet.

2 kommentarer:

Pamela sa...

Kan förstå att ni längtar efter träningen! Agilityn är superroligt! Hur var det, anmälde du till nån tävling eller du strunta i det? =)

Unknown sa...

Nä, jag struntar i tävlingen. Vi är så inte redo...