tisdag 22 mars 2011

1:a agilityn

Men man kan ju undra vad jag sysslar med... Kom försent!!! En halvtimme!!! Är så inrutad på att kurser börjar kl 19.00 på brukshundklubben på vardagkvällar att jag helt enkelt glömde bort att vi började 18.30. Lysande Anna... å jag som är instruktör och allt borde ju veta bättre. Ajja, botade nog det mesta av skadan då jag agerade hund när de andra skulle testa hur en klicker fungerar. Jag var ingen smart och påhittig hund kan jag säga.
Malin och Guinness ska också gå agilitykursen! Det var länge sedan vi gick kurs/tränade ihop, så det ska också bli riktigt skoj!

Längtar till nästa tisdag när hundarna får följa med, och vi börjar det praktiska arbetet. Ska ställa mobiltelefonen på påminnelse så jag kommer i tid...
Ska också försöka få tag på en bra tygbur, för de vill inte att vi binder upp hundarna när vi byter träningsekipage, vilket kommer att ske ungefär var 5:e minut. Man kan ju inte ränna till bilen stup i kvarten! Om någon har något bra tips, får ni gärna droppa en kommentar!

Imorgon bär det av till Löddeköpinge och veterinärkliniken "Prima Liv" som drivs av Kerstin Svensson. Pelle ska tittas och klämmas på samt rönkas, så får vi se om vi blir något klokare. Tycker fortfarande att han är något kort i steget, även om det har blivit bättre sen senaste massagen.

1 kommentar:

Töserna i Skurup sa...

Jag får utslag!! Bur! Ta lite kompostgaller med dig. Pelle tycker inte om burar kommer du väl ihåg?!