söndag 3 juli 2011

Ok!

Då rullar biljäkeln igen! Det var luftmasse-mojängen som strulade och sa till bilen att det behövdes mer bensin och mindre luft! Nåväl, på vägen hem insåg jag att även att vindrutetorkarna fram behöver en genomgång, för de fastnar på halva vägen och rör sig ick ur fläcken (tar det aldrig slut undrar man???)! SÅ kan vi ju inte ha det, så imorgon ska jag ringa till verkstaden igen. Hoppas att de har tid med att fixa det snabbt!

Pelle och vaccinations grejjen då undrar ni? Jo, imorgon klockan 13.00 ska jag infinna mig hos veterinären och då ska hon ha en genomgång med mig om hur man gör och vad som händer och så vidare. De första 10 veckorna ska Pelle få sprutor 2 gånger i veckan, men hellre det än att vi ska försöka proppa ner 2 stora antibiotika tabletter 2 gånger om dagen... Jag håller alla tummar och tår att sprutorna ska verka med full effekt och att vi kommer slippa att se några furunkler på Pelles framtassar i fortsättningen.

I övrigt har människovalpen kommit på att "Pejje" är en rolig typ som man kan klappa för jämnan. "Pejje" är mindre road eftersom klappa kan innebära klappar som är ganska hårda samt att Alvin tar tag i pälsen och håller fast. Vi försöker träna ungen att klappa fint, undra om man kan klicka in honom på det?

3 kommentarer:

Töserna i Skurup sa...

Jaaa! Clicka in honom vetja. Jag kan börja idag, ska ju ändå passa honom under tiden du ska med Pejje. Ha, det här ska bli roligt!

briardkimba sa...

Håller alla min atummar på att vaccinet kan hjälpa er! Hoppas hoppas att det funkar!
Att klicka in honom verkar väl att vara en superbra idé!!

Anonym sa...

Det kanske vore nåt´att testa på "husse" också!
Jag menar tänk dig själv, click click och vips så var gräsmattan klippt tvätten struken och bilen tvättad.