onsdag 5 maj 2010

Intet ont anande...

... så smög jag på Pelle efter jobbet, och lurade in honom i duschen! Han var så smutsig så vattnet var brunt när jag sköljde av schampot!!!
Jag undrar vad de gör på hunddagiset, rullar min stackars hund i grus? Så måste det nog vara. Kan ju inte bero på att han själv bidrar till sin smutsiga päls inte...

Sen har vi tagit den första fästingen också, så var det dags för den säsongen... Då är vintern mycket bättre!!! Återigen har jag dividerat fram och tillbaka vilket fästingmedel jag ska använda, men det blir Frontline spot-on som vanligt. Gifthalsbanden gillar jag inte alls, det är så många hundar som får utslag av det plus att det finns risk att man själv eller andra levande varelser får det i sig om man råkar ta på det. Att välja fästingmedel är som att välja mellan pest eller kolera... Suck.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!
Becca som jag har hos mig nu fick en allergi-chock av frontline. Jag blev tvungen att duscha henne upprepade gånger. Scalibor har jag hört en massa hemskt om, hundar som utvecklat EP t ex. Håller med dig om att det är som att välja mellan pest eller kolera. Jag har satt bärnstenshalsband på Molly och Becca nu. Funkar peppar peppar ganska bra. Jag har hört att det skall funka ännu bättre på korthåriga som Pelle. Hoppas Pelle klarar sig undan läskiga sjukdomar, man är ju fan helt livräddd för dom små äckliga krypen!

Kram/Jenny

Unknown sa...

Usch ja, Pelle har aldrig haft några reaktioner på frontline men man ska vara uppmärksam!
Jag har hört precis tvärtom, att det statiska byggs bättre upp på lång päls! Finns bara ett sätt att ta reda på... man må pröve!

Anonym sa...

Hej!

Jag känner igen det här med fästingar och funderingar över vilket fästingmedel man ska använda..... Det är en tråkighet.... Kika in på min blogg... Ni är välkomna att bliföljare :-)
tror vi har några gemensamheter... ;-)

Hälsningar
Barbara