onsdag 12 maj 2010

Pelle gillar...

Bananer!!!

Pelle kan ligga i sin korg och slumra i arbetsrummet där husse pillar på sin dator, när jag går ut i köket. Jag tar en banan och när jag bryter den för att kunna skala den, så hörs det "wroooom" och Pelle är med ljusets hastighet ute hos mig i köket! Varje tugga jag tar av bananen iaktas mycket noga, och skulle jag inte bjuda honom på den sista biten innan jag slänger skalet, suckas det ljudligt och blängs mycket upprört...
Skulle man gå och sätta sig framför tv´n och äta bananen, snor Pelle skalet ur handen på en och ska bära ut skalet i köket som ska slängas i sopen, och givetvis ska detta belönas. Gärna med en bit banan...
Husse och jag funderar på om inte Pelle ska få en hel banan i födelsedagspresent den 19 juni när han fyller 6?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
det var ju jätteroligt att läsa att Pelle gillar bananer!!!
Helios älskar naturligtvis också allt som man kan äta och även allt som man egentligen inte kan äta. Jag menar verkligen ALLT - förutom bananer.... ;-)
Hälsningar från Barbara :)

Anonym sa...

Vad kul att läsa om Pelle och bananer... Jag skrattade högt eftersom Dumlan gör exakt likadant.. Hon kan ligga och sova och så öppnar jag en banan, yrvaken finns hon snabbt vid min sida. De är söta de små liven :-). Ha det så bra. KRAM