söndag 13 juni 2010

Det blev ingen sill...

Skönt att vila...

Imorse kravlade man (ja, reser sig är en överdrift numera med stora magen) ur sängen kl. 06.15 för att duscha, rasta Pelle, ge honom frukost och sen utfodra sig själv. Det blev en dusch men sedan under rastningen gick det åt skogen... Fick så ont i sidan att jag knappt kunde gå! I slutet av rundan hade jag diskuterat färdigt med mig själv och det fick bli att ringa Camilla och avboka min medverkan i Sillalydnande på Skanör-Falsterbo brukshundklubb.

Skit tråkigt med tanke på att jag sett framemot tävlingen länge nu. Å dessutom igårkväll gick momentet "rutan" ganska bra... Jaja, det kommer fler tillfällen! Pelle fick sin mat och sen gick vi och la oss igen. Pelle la sig i sängen bredvid sovandes husse, på rygg med alla 4 benen i vädret...

Fick en liten rapport från Camilla nyligen, och de hade fått ihop 157,5 poäng. Inte illa för debuten i lydnadsklass 2! Lite störigt kanske med tanke på att gränsen för ett första pris går vid 160 poäng, men det tar de lätt nästa gång.

Inga kommentarer: