onsdag 2 juni 2010

Allmänlydnads instruktörer!

Här har Pamela precis kommit ut från rummet och fått sitt positiva besked!

Igår var det då examination av de blivande allmänlydnads instruktörerna. Vi har hållt på sedan oktober, och periodvis har det varit väldigt intensivt. Vi har lärt oss mycket, både av varandra, av lärarna, av de inbjudna föreläsarna och inte minst av våra ekipage som vi haft i projektarbetet.

Apropå projektarbetet, Baloo och Torbjörn visade sig från sin bästa sida igårkväll, och det kvittade hur mycket jag gick och sparkade på de lockande leksakerna, så satt Baloo som fastspikad kvar i gräsmattan! Jag kunde till och med slänga den roligaste och mest attraktiva leksaken av dem alla, boll på snöre! Jag blev så stolt över dem och allt arbete de gjort och alla övningar jag utsatt dem för under tiden gång! BRAVOO!!! Jag fick en jättefin bukett och dricksglas från Kosta Boda (!) av Torbjörn efteråt!

Ska inte glömma att berömma mina kurskamrater, bra och trevligt allihopa. De kommer att ha kanonkurser i framtiden.

Trevligt att även ordförande i Svedala brukshundklubb, P-O, kom och var med hela kvällen. Det tycker jag var ett mycket trevligt intiativ (även om jag blev lite nervös), och visar att klubben bryr sig! Sånt gillar jag!

Pelle var med under hela kvällen, eftersom Pamela behövde ha en störningshund till sitt moment. Det visade sig att fler behövde störning, och det ställde vi ju gärna upp med! Desutom var det ganska skönt att ha Pelle med sig som moraliskt stöd när jag stod och föreläste mitt projektarbete för examinatorn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej och grattis!!!! kanon!!!
:-)

Töserna i Skurup sa...

GRATTIS gänget! Ni är kanonduktiga!

Karin L sa...

Grattis till er bägge!!! Ni kommer bli superinstruktörer och verkligen en tillgång för klubben :-)