fredag 18 juni 2010

Bråttom killen!

Alvin med "dykarutrustning".

I onsdagseftermiddag var det bråttom hem efter jobb, hämta Pelle på hunddagis, gå ut med honom för att sedan in till stan igen och gå på Försäkringskassans informationsträff om föräldrapenning. Tjiii fick jag... och alla andra.

Vattnet gick precis när Pelle och jag skulle gå ut, och det var ju alldeles för tidigt så jag tänkte att om jag hade fått någon akut inkontinens??? Kan man få det bara sådär? Eller så hade vattnet gått, men det var ju inte möjligt... 5 veckor för tidigt!

Ringde till kvinnokliniken i Malmö och de ville ha in mig på kontroll. Jorå... vattnet HADE gått och minsann började jag inte få lite värkar?! Peter fick ringa mamma Birgitta, som inte svarade för hon tävlade ju i rallylydnad med Pamela i Lund! Som gick skitbra, by the way. Så mamma fick hämta Pelle medans vi var och födde barn!

Eftersom Alvin är född 5 veckor för tidigt befinner han sig på neonatalavdelningen för förtidigt födda barn. Allt är utvecklat som det ska, men lungorna är otränade därav sepappen (andningsmasken). Masken åkte av igårkväll, och allt går bra. Jag vill gärna flytta in på ett familjerum, så Peter slipper åka hem varje kväll och så att Alvin kan få vara med oss hela tiden (idealet hade varit om Pelle också hade fått vara här men det är ju bara att fetglömma...), men Alvin är lite för svag ännu och BB är fullbelagt. Förlossningen är stängd pga för många förlossningar!!! Tur i oturen att vi kom in som vi gjorde, för då var här lugnt och nästan inga förlossningar alls!
Troligen kommer vi vara kvar här i en veckas tid, det råder besöksförbud för anhöriga och vänner pga smittorisk och Alvin ska ha mat och ompyssling var tredje timme dygnet runt, så jag fokuserar på det. Däremellan försöker jag själv få i mig mat och vila, man är lite sliten. Men glad! Peter går numera under smeknamnet "Pappa-papparazzi"...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Stort GRATTIS till både dig och Alvins pappa och LYCKA TILL!!!

Hoppas att Pelle och Alvin kommer att komma överens. :)

PAmela sa...

Grattis Grattis! Skönt att det har gått bra o att ni mår bra allihop! Ha det så bra! Kram

Hobbe sa...

Smittorisk!!?? Är Alvin smittsam??
Smilla å ja viftar svansarna i takt för att gratulera Pellen å hans nya syskonvalp.

Marie sa...

GRATTIS än en gång och ett specellt grattis till Pelle(hälsa honom att han ska få något gott när vi träffas)som har blivit "storebror". Måste säga att man är stolt över dig som jobbade in i det sista. Där finns ingen som kan säga att du utnyttjar försäkringskassan med att gå på ledighet innan.Kramen från Faster

Jenny sa...

Stort grattis!!! Så nu har Pelle fått en lillebror : D Garvade som satan när jag läste det där om att fetglömma att hunden skulle vara på neonatal.. hahaha skrattar fortfarande. Det skulle vara nått det ; ) Skönt att allt är bra trots att lillkillen hade lite bråttom.

Stor kram på hela er familj!

Malin sa...

GRATTIS till lille Alvin!

Unknown sa...

Tack snälla ni! =)

Anonym sa...

GRATIIS till Alvin! Hoppas att ni alla mår bra och Pelle med såklart.
Stor kram från oss. /Lotta, Joachim & Dumlan