onsdag 16 december 2009

Promenad med julsång

Man posar och posar...

Den berömda labbe-blicken: "Snäääääällaaaaaa?"

Det snöar liiiite grann här nere i Skåneland. Matte blev helt till sig och började nynna julsånger under promenaden! Tyvärr pendlar temperaturen mellan nollan och plusgrader, så snön den försvinner lika fort igen =(. Kan ju säga att man blir smått avundsjuk på vissa släktingar som bor norröver...

Igår fick jag följa med till mattes instruktörsutbildning, för vi skulle visa upp något. Sen fick jag och Kimba följa med in, när de skulle ha teori. Jag smög iväg på en liten klapp-runda, och jag tror att alla runt bordet hann och klappa mig. Om inget annat fick de ju fler chanser eftersom jag hann att gå 3 rundor...

Fint fikabord med bullar och ost hade de också, men jag nådde inte upp och fastän jag gick efter varenda en deltagare var det ingen som bjöd... SNÅLISAR!!!

Nu ligger jag i min korg och hoppas att det ska snöa jättemycket tills vi ska ut nästa runda, hoppas, hoppas...

4 kommentarer:

Jenny sa...

Labbeblicken är faktiskt väldigt bedårande!!
Hoppas vi ses snart Anna, det var länge sen!
Kram

Anonym sa...

Vad var det ni fick visa upp då?
Den där labbe-blicken kan verkligen säga mycket.... Kram! Lookie

Pamela sa...

Men inte tusan får man mer julkänslor fastän dte slaskar.. :( Söt labbe-blick iaf! En blick säger mer än 1000 ord!

Hobbe sa...

Har precis varit ute på kvällspromenaden med husse och matte och husse halkade och slog runt i snödriva. Vi skrattade så vi nästan välte allihopa!Så är det med mycket snö och blåst.