måndag 19 april 2010

Action!

I lördags blev jag hämtad av Linda och hennes briard Cookie. Klockan 07.15! Jag fick hänga med till Ronneby för att vara med när de skulle MHtesta (mentalbeskriva) Cookie och hennes kullsyskon. Det var briarder så långt ögat nådde... Kände mig som en katt bland hermelinerna =)! Briarden är en väldigt trevlig ras men jag kommer troligen aldrig att skaffa en pga av pälsvården... Cookie fick även genomgå en bedömning av hennes utseende, det mättes på längden och tvären, räknades tänder och pillades i pälsen. På den sena eftermiddagen tog jag tåget till Malmö, lite mör, men det var roligt att få vara med om MHtest! Tack Linda för att jag fick följa med! Å tack till uppfödaren Eva som var så himla trevlig! Eva driver kenneln Rave On, om någon är nyfiken.

Cookie 15 månader!

Igår fick vi "nattegäst", nämligen goldentjejen Lisa som i vanliga fall bor hos Louice och Patrik. Hon ska vara här till tisdag eftermiddag för hennes husse och matte ska flytta och hela hemmet är i kaos. Tidigt imorse började Lisa nattrondera huset, vilket var lite störigt för Lisa kan inte smyga... Man hör klapprandet av klorna hela tiden! Hon var dessutom framme och kollade Peters andning ett par gånger... Tihi!
Idag har vi gått en lång runda, Pelle fick vara lös medans Lisa fick gå i koppel. Vågar inte släppa andras hundar, skulle ALDRIG förlåta mig själv om det skulle hända en olycka. De får springa och busa i trädgården istället.

Pelle och Lisa!

2 kommentarer:

Bitte sa...

Och titta, här drälde vi in från Jennys blogg och fångade en skymt av BÅDE labbar och fawnfärgat rufs. Trevlig, hit kommer vi igen!

Unknown sa...

Hej Bitte!
Vad trevligt att du hittat hit! Välkommen tillbaka!