torsdag 29 april 2010

En kortis!


Här kommer en kort update om vad som händer just nu, för det är ju en del!

Pelle och jag var igår på instruktörs utbildningen och agerade deltagare (utan att sno någon annans leksaker tack och lov!). Pamela var en av instruktörerna, och gjorde (i vanlig ordning) ett kanonbra jobb. Trots att hon hade feber och var sjuklig. Hoppas att hon mår bättre idag!

Imorse åkte jag och Pelle iväg till Camillas (som har briarden Nouchi) jobb, som ligger vid grannbyn. Camilla jobbar nämligen på en bilfirma och vi skulle lämna in Volvon på service. Sen gick vi hela vägen hem, det tog 50 minuter. När vi kom hem drack Pelle upp nästan allt vatten i skålen och sa "go natt" och gick och knöt sig. Så där fick jag sitta själv framför datorn! Snopet...

På måndag börjar jag jobba! Jiiihooo! Har fått jobb hos fältgruppen, och eftersom det är trevliga människor som jobbar där, ser jag verkligen framemot det. Så är det ju även väldigt varierande arbetsuppgifter, vilket passar mig bra.
Detta innebär då att jag fick slänga mig på telefonen och ringa Pelles fd hunddagis fröken Anett och tigga om en plats. Jo, det gick bra, när ska han börja? "På måndag" sa jag... Snälla Anett sa att det nog gick att klämma in honom också. Sköööönt! Jag vet att han har det jättebra där och att Anett är snäll och duktig med hundarna. Ett plus är ju nu att han åter få tillfälle att leka med andra snälla hundar om dagarna. Nyttigt för hans sociala liv!

På söndag är det sista gången på vår lydnadsklass 2 kurs i Trelleborg, efter det ska Camilla och jag anmäla oss till tävling. Troligen blir det Skanör-Falsterbo bk "sillatävling". Jag ska dock anmäla mig så sent som möjligt, eftersom mina anmälningar har en förmåga att försvinna...


Så! Där fick ni en någorlunda kort uppdatering om vad som händer!

Frågor på det?

1 kommentar:

Mariia sa...

En fråga...Mår ni bra?? =)
Bamsekram!