tisdag 20 april 2010

På söndag!

Är det dags för årets första tävling i Rallylydnad! Arrangörer är Lunds brukshundklubb. Det ska bli trevligt eftersom vi är ett gäng som tränat ihop, så nu kan vi stötta varandra även på banan (förutom Pamela då som har avancerat vidare, men vi stöttar henne också).
Jag håller tummarna för ett kanonväder och trevlig upplevelse!

Annars är det mycket fokus på lydnadsklass 2 kursen som Pelle och jag går på Trelleborgs brukshundklubb. Den är mycket givande och inspirerande, trevligt folk och bra upplägg. Det var ett tag sen man själv gick kurs, och det är skönt att för en gångs skull vara deltagare.
Camilla (som har briarden Nouchi) och jag pratade om att anmäla oss till tävling efter vi gått kursen, vilket vi har gjort den 2 maj, lite för att se hur långt vi kommit (jag har ju något att jämföra med eftersom jag redan debuterat i lk2).
Får se om vi hittar en tävling på någon trevlig klubb i närheten!

1 kommentar:

Malin sa...

Hoppas ni får en härlig dag
och en bra tävling på söndag!