tisdag 13 maj 2008

Måndagkväll



Igårkväll begav Pelle och jag oss till Sydskånska kennelklubbens lokaler i Arlöv, för att deltaga i deras praktiska föreläsning "Massera mera", ledd av Ingela Bengtsson. Vi var cirka 10 stycken, med hundar i alla storlekar från strävhårigtax till leonberger. Vi fick en massa intressanta fakta om massage och dess inverkan på våra hundar, och vi fick till slut prova på lite. Vi fick testa 3 "grepp", och förhållningssätt när vi masserade. Det visar sig att Pelle är lite stum i ryggen, så det ska vi åtgärda (någon som känner en bra hundmassör?)! När jag gick över för att massera benen på Pelle somnade han, så skönt var det!

Har anmält mitt intresse att gå kurs i höst, vill ju kunna massera i förebyggande syfte också!

Ikväll ska Pelle och jag till Skurup och träna lydnad med Birgitta och Chillie, det ska bli skoj! Hoppas kunna lägga ut lite bilder (om jag hinner ta några), senare ikväll.

Ha det!

Inga kommentarer: