tisdag 13 maj 2008

Till Skurup

Efter jobb körde Pelle och jag direkt till Skurup, för att träna med Birgitta och Chillie. Pelles syster Isa fick stanna hemma eftersom hon blev parad för någon vecka sedan och ska ta det lite lugnt.Det är nyttigt att träna på nya ställen (har inte satt min fot på Skurups BHK sen jag var... 10 år?), nya dofter och andra ljud. Tränade fotgående med kommendering, inkallning, apport samt ett lågt hopp. Fotgåendet gick bättre, Pelle sackade inte! Däremot tjuvstartade han på hoppet... grrr!Birgitta och Chillie tränade en något annorlunda metod på apportering! Roligt hade de (och vi också).Imorgon är det träning som vanligt i Svedala!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad flitiga ni är!
Kul att han gick bättre i fotgåendet.
Vi kommer inte på träningen ikväll, det passar inte in i mitt träningsschema för denna veckan (var o tränade i Svedala igår, bilder på bloggen) +
att jag & Petra bestämt oss för att ta en "day off" och åka till havet med hundarna. Efter en dags strandbus & bad så är det inge vidare att träna för varken matte eller hundar - så vi hoppar det helt enkelt.

Ha en bra träning ikväll! =)