torsdag 29 maj 2008

På banan!


Hämtade Pelle på dagis, och fick då berättat för mig att Pelle kanske var lite trött eftersom han fått prova på att gå på löpbandet denna dag! Han hade tydligen varit jätteduktig och förstått ganska snabbt hur det fungerade.

Kände mig lite småsnuvig och sliten, och funderade allvarligt på om jag skulle skippa att träna på klubben denna kväll, men sen ringde Linda (Avanti´s matte) och påminde om att det var träningstävling! Hade jag glömt... På med paltorna och ladda godisfickan och iväg!

Det gick hyfsat bra för Pelle och mig, läggandet under gång gick jättebra. Ställandet har vi ju inte tränat så mycket så jag satsade på ett grovt dubbelkommande, både handtecken och ett skarpt "STANNA", Pelle stannade efter ca 3 steg och såg lite förvånad ut, men sen stod han kvar. Bra början, tycker jag.

Avanti hade tydligen lagt sig ner med apporten, den var tydligen mysig... En tjej som heter Malin hade då fnissat lite, men sedan hade hennes hund gjort samma sak hahahaha! Undrar vad domaren hade gjort med den apporten?


Vellinge kommun började klippa gräsmattorna hemmavid igår (kryss i taket, läs föregående inlägg), så idag vill jag kamma hem storvinsten på trisslotten jag kommer köpa på lunchen... Det verkar ju som att jag flyt i mina önskningar!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Lycka till med träningen och så Trisslotten förståss

Kram
Birgitta

Anonym sa...

Hej hej!

Kul att ditt arbete med läggandet gett resultat! Bara att fila vidare så är ni snart ute på banan på "riktigt"!

psst.. Vad har gräsmattorna med trisslotten att göra?? *fniss*

Ha en fortsatt skön vecka!