fredag 19 februari 2010

A-B-C Matson...

Andning - Blödning - Chock!
Detta kontrollerades en gång i timmen på sambon och mig, av pappas labbe Vitus natten till torsdagen. Tror till och med Pelle råkade ut för tass-kontroll, för han suckade lika djupt som oss...
När sen sambons klockor ringde på morgonen, var det som att Vitus hade vunnit på lotto, och Pelle ville ju inte visa sig sämre. Undertecknad var dock inte lika sprudlande som hundarna!

Natten till idag gick något lugnare till... NOT! För sambon påbörjade sin beredskap på jobb, och blev utringd både till Eslöv och Laholm, fast inte samtidigt. Tror att han var hemma och vände i sängen i cirka en timme. Pelle är ju lite härdad, så han brydde sig inte nämvärt men Vitus! Ojojoj, mycket att hålla reda på stackarn.

När jag ska gå själv med pågarna, tar jag dem var för sig. Vitus är hetsar upp sig så fruktansvärt när vi passerar andra hundar, och han är väldigt stark. Försöker att avleda honom med pipebollen och gå ut en bit från cykelstigen, fungerar hyfsat. Han är inte så van att leka men det blir bättre, snart förstår han kanske vad jag menar. Belönar honom med godis så fort han markerar att annan hund är inom synhåll, fokus på mig ska löna sig.
Tyvärr såg vi en annan variant när sambon och jag var ute med pågarna igårkväll, vi mötte en man som passar en av hundarna i byn, Troy (som funkar jättebra med Pelle men inte med Vitus) och han hade samtidigt med sin egen (som också är jättesnäll). Troy fick sig ett knä i sidan så att han skrek av mannen, samtidigt som Troy tittar på oss. Gissa hur Troy länkar ihop vårt möte till nästa gång? Knappast positivt tror jag... Jävla människa!!!

Snart är det dags för chips och dippa för två beningarna och varsitt knäckebröd till fyrbeningarna. Go helg på er!

Inga kommentarer: