lördag 20 februari 2010

Sjukstugan del 2

En knäpp grej har hänt... Sambon åkte iväg på beredskap på förmiddagen och Vitus och Pelle var hemma med mig. Tydligen hostade (eller nös?) sambon kraftigt i bilen, så att han antagligen har sträckt en muskel i ryggen, vilket gör att han nu knappt kan röra sig... Vad är oddsen? Hur lyckas han???
Jag har farit ut och in med Pelle och Vitus i olika omgångar, och är så trött så jag vet inte vad. Är speciellt trött i benen (kanske borde skaffa rullskridskor!!!).

Det går bättre med möten av människor med Vitus, han stressar inte upp sig lika mycket, utan söker kontakt och blir belönad både med godis och lek. Roligt när man ser att han börjar förstå vad jag vill!

Nåväl, nu ska jag gå ut till resten av familjen och insupa Tiger balsam aromen som ligger tungt över vardagsrummet...

2 kommentarer:

Töserna i Skurup sa...

Det är bara att inse, vissa lyckas men andra får stå där

Marie sa...

Vad gör man inte för att slippa jobba när det är helg. Vitus är nog en ganska klok labrador om man har lite tålamod med honom. Kram rill er alla.Faster