onsdag 24 februari 2010

Do´s and don´ts!

Hej på er alla glada!
Fortfarande är hela sverige täckt under snö! Helt otroligt! För en skåning som är van vid snö som smälter bort lika snabbt som det faller ner, är detta fantastiskt! Inga smutsiga hundar med leriga tassar, jag njuter! Jag njuter dessutom att man i min lilla by är väldigt sparsam med att slänga ut salt på gator och de få trottoarer vi har. Salt har ju en benägenhet att fräta på hundarnas tassar, usch!

Instruktörsutbildningen är för tillfället väldigt intensiv, vi träffades i måndags, vi ska träffas igen på fredag, lördag, söndag och måndag... Däremellan ska man göra sina läxor och hinna träffa sitt projektarbete. Jag skulle ha träffat mitt träningsekipage idag men det var för mycket snö och med en hund som är dålig i sitt ben är det ingen bra kombination. Vi hade inte kunnat utföra de övningar som vi ska göra utan att Baloo hade blivit ännu sämre i sitt ben, och det accepterar inte jag. Vi får avvakta till nästa vecka helt enkelt.

Pelle och jag fick träna lite idag också (vi träffade Pamela och Kimba igår för en tränings session). Idag provade jag en variant på momentet "rutan", ska prova den ett par gånger till innan jag lägger ner det sättet. Idag gick det inte så bra iallafall, men man vet inte, ibland kan det ändra sig efter ett par gånger! Tålamod ska man ha!
Vi tränade även på att hämta apporten utan att göra omtag och tugga på den. När väl Pelles iver har lagt sig, går det betydligt bättre.
Sist tränade vi på fritt följ, måste ställa högre krav på honom och träna på att förlänga koncentrationen. Sen var jag slut!

Kenneln har en hund till omplacering, och mamma har lagt ut en annons på labrador klubben med sina kontakt uppgifter, men ändå ringer folk till mig!
När de inte får tag på mamma direkt, så går man in och kolla på hemsidan, ser mitt nummer och provar då även mitt. Det finns en anledning till att det är endast mammas nummer som står med i annonsen...
Tänk på det gott folk!

Inga kommentarer: