måndag 16 juni 2008

Ny lek


Pelle och jag hittade på en ny (för oss) lek idag. När vi var ute och gick vanliga eftermiddags turen, brukar vi i slutet av rundan passera ett mindre fält som numera liknar en djungel för allt högt gräs. Jag tyckte att Pelle skulle springa ut där och göra ifrån sig men Pelle ville annorlunda. Hur lockar man då ut honom dit? Man slänger bollen såklart! Pelle for ut och letade efter bollen med liv och lust, kom lycklig tillbaka med den och tittade uppfodrande på mig "släng bollen igen matte!!!", så jag kan leta efter den i det höga gräset". Givetvis gjorde jag det, och som han letade! Hur roligt som helst, däremot blev det inget med att göra ifrån sig...


Imorgon bär det av till brukshundklubben direkt efter jobb, då ska jag träna tillsammans med ett par andra från kursen. Vi ska allihop tävla i Oxie den 2 juli, så vi hjälper varandra. Skönt att kunna peppa varandra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja heja

Va ni är trägna och träna. Glöm inte, ni träningstävla i Skurup den 18/6! Vi håller tummarna för er.

Skurupsborna