söndag 29 juni 2008

Söndags göra




Imorse gick reveljen klockan 07.15. Denna gång var det faktiskt inte Pelle som lekte väckarklocka utan det var husses jobb (han har beredskap från torsdag till torsdag), men efter att han lämnat huset var det omöjligt att somna om eftersom då Pelle var pigg och vaken. Det var ju jag med egentligen, men när jag hittade en fästing TILL på honom gick jag upp för att ta den.


Idag har vi varit i Skurup hos Birgitta, Isa och Chillie. Fick inte till någon bra bild på Isa men man kanske kan se att hon är mer klotrund när hon är ute och går med mamma. Riktig tjockis är hon! Å kelig...

Pelle och Chillie, mamma och jag åkte ner till Skurups brukshundklubb för att träna lite. Har aldrig sett Chillie träna, men det var värst! En så raket! Vilken energi hon hade på planen! Kontakten på linförigheten var jättefin! Så roligt att se. Pelle var mycket irriterad och pipig över att jag och mamma tränade med Chillie, så hans energi på linförigheten var faktiskt mycket bättre. Körde korta vändningar och med mycket tempoväxlingar med oväntat hopp över hinder mitt i.

Läggandet var mycket bättre men fortfarande lite osäker i ställandet. Extern belöningfungerade bra.


Imorgon efter jobb bär det av till Oxie brukshundklubb för att känna av området och dess dofter. Linda och Avanti, Malin J o Guiness samt Pamela o Kimba kommer också med! Kul!


Ikväll har Pelle fått bada (med schampo i duschen), så nu har äntligen all doft från örthalsbandet mot fästingar gått bort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er

Det var jätteroligt att träna tillsammans med Pelle och dig, Anna.Genom att se på varandra kan man få jättebra tips att jobba med. Jag fick i alla fall det. Kul, det får vi göra om.

Kramar