onsdag 25 juni 2008

Veterinärbesök

Igår var matte och jag på besök hos Veterinärerna på Bruksgården i Svedala. Vår vanliga veterinär Kristina har semester så vi fick gå till Niclas istället. Har skojat innan med Kristina att vi vill gå till Niclas istället eftersom Kris brukar sticka oss och det gjorde inte Niclas då vi gick till honom en gång tidigare. Fast nu vet jag inte, fick vaccination spruta av Niclas... Fast jag kände den knappt!
Vågen ställde sig på 38,5 kg, så jag har gått upp 1,5 kg. Matte drar in lite på maten omgående...Kasst!

Ikväll ska matte och jag till onsdagsträningen på brukshundklubben, ska bli skoj. Hoppas matte tar med sig många köttbullar... (Husse gör specialköttbullar till mig utan lök och med mindre kryddor, de är jättegoda!!!).

Fick mms av syrran Isa igårkväll. Hon ser tjock ut, men hon får nog inte mindre mat eftersom hon är gravid... Vet inte om det är rättvist det...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Brossan

Du får börja gå på gym om du går upp i vikt! I och för sig har jag också gott upp i vikt men jag är ju gravid och får t o m mat mitt på dagen. Så de så.

Isa

Anonym sa...

haha stackars Pelle som får banta lite, men å andra sidan får han säkerligen fler köttbullar på träningen :P
När vi e redo för uppvisning hör jag av mig, o visst jag kan ta en hårdrockslåt, visste inte du lyssnade på sånt, men det e toppen ;D

Anonym sa...

Hårda pix när man varit på vågen!
Min matte håller oxå koll på min vikt! .. tänk om vi skulle börja säga till dom när dom käkar godis va??
*fniss*
När jag "åker med andra" så har jag en liten bur man kan sätta i baksätet med filt under så att det inte blir smutsigt.
Vi ses ikväll!
Ska nog fråga din människa om jag får smaka dina special-köttbullar ;o)