söndag 22 november 2009

Grabbkväll!

Frank och husse!


Igårkväll kom husses och mattes kompis Frank hem till oss. Han och husse skulle äta levergryta ihop. Matte som är vegeterian och sen barnsben är lever-hatare, flydde fältet för kvällen. Själv tyckte jag att det luktade väldigt gott...

Vi grabbar pratade om ditten och datten, fast jag lyssnade mest för jag hade fullt upp med mitt märgben, dessutom är det ofint att prata med mat i munnen. Frank, den lustikurren, lade benet framför min nos när jag låg och sov i korgen, så jag vaknade av den goda doften. Trodde nästan jag drömde, men det var sant! Märgbenet låg där framför mig!!! Gissa om jag blev lycklig?

Innan matte kom hem var grabbarna tvunga att diska och vädra ut all leverdoft, vilken pli hon har på dem, min matte...

1 kommentar:

Camilla sa...

Aww jag kan se Pelle framför mig "ZZzzZZ...hm? Något luktar jättesmaskens..måste vara en dröm..zzz.. eller?? *öppnar ena ögat*.. VAAA??!! Det var ingen dröm, det ÄR ju ett riktigt ben..!!! *överlycklig* :D ;)