lördag 28 november 2009

Liten uppdatering!

Hej på er!
Har inte gått under jord, men däremot haft lite att göra därav färre inlägg än vanligt.
För tillfället bor Isa och Curry hemma hos oss, vi gör ju så ibland för att de ska få lite miljöträning.
Varje morgon är det high life... Så fort sambon eller jag rör på oss en aning i sängen blir Isa och Curry överlyckliga och börjar rasa runt. Tänk om man själv hade vaknat och direkt börjat springa runt och leka när man vaknat... Pelle dras med i morgon yran och springer runt han med.

Att gå promenader med 3 hundar samtidigt är ibland lite knivigt, speciellt om det dyker upp något som sätter igång jaktinstinkten. Vi har inte riktigt fått ordning på flocken men det ger sig. Man ska vara konsekvent. Hela tiden. Alltid. Låter jättelätt?

Strax ska jag iväg och träffa mitt träningsekipage på brukshundklubben. Ska bli roligt att träffa dem igen, denna gången ska vi träna med ytterst lite störning. Får se hur det går!
Är tyvärr inte helt på hugget då jag börjar bli dunderförkyld, men jag får låtsas att jag är frisk och på hugget.

Ses!

1 kommentar:

Pamela sa...

haha då e det ni som e huliganerna i byn som man hört talas om?! ;) 3 galna chokeladhundar! Underbart! =) Hur gick det m ditt projekt idag då? :)