onsdag 18 november 2009

Harjakt!

I morse när vi var ute på promenad, träffade vi först Pamela som kom körandes i sin bil. Man är ju inte världens fräsching när man i princip är nyss uppstigen, men jag var talbar iallafall! Pamela skulle åka och skriva nationellt prov i svenska på 5 timmar. Vi säger lycka till!

Pelle lyckades leta rätt på haren som bor på en gröning med lite buskar och snår, och herr hare kom springande förbi mig i 190 knyck och Pelle efter men duktig hund som man har, kallade jag på honom och han vände! Mycket belöning med boll-lek blev det!

Ikväll ska jag ta influensa vaccinet och efter det ska jag åka till instruktörsutbildningen. Jag hoppas att jag inte får biverkningen jättetrött, som vissa har fått.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig Icke-harjägare du har!
Cookie var oxå duktig idag, vi gick bakom Byggården och mötte två personer på promenad, först rusade Cookie mot dem för att hälsa men jag ropade HIIIIIIIIIT och då vände hon och kom till mig som ett skott! Mycket nöjd matte =)
Men mannen i paret var tvungen att säga: "det var på håret..."
Vadå, hon vände ju ögonblickligen på min inkallning, varför klaga??
Hoppas du får samma biverkningar som jag fick av sprutan, dvs INGA. Det lilla lilla onda jag hade i armen är nästan borta. Det gick klart över förväntan för mig iallafall, grannen har legat däckad i flera dagar och haft ont i hela kroppen....huuu.
Lycka till, kramen!
Lookie

Pamela sa...

Tack, det kändes okej! Vad duktig han e! :D Jag tog sprutan i lördags, för pappas skull eftersom det hade inte varit bra om jag smittade honom. O jag hade ont i hela kroppen i söndags o måndags men nu e allt som det ska igen! Ses ikväll!