tisdag 3 november 2009

Plenty of dogbizznizz!

Idag har varit en dag med mycket hundaktiviteter!
I eftermiddags träffade Pelle sin systerdotter Dumlan (från senaste kullen) och jag matte Lotta nere på klubben. Så roligt det var, tyvärr fick jag ingen kamera med mig men jag tror inte att Dumlan hade fastnat på bild! Pelle fick springa loss med en galenpanna efter sig som hängde och slängde honom i nackskinnet. När hon däremot upptäckte en sak som dinglade under Pelle och skulle kolla vad det var, mullrade Pelle... den låter man va! Dumlan var hur fin som helst, håller tummarna att det kommer gå bra för dem på söndag, på Malmö Valputställning. Sovandes ska jag hålla tummarna (har spelning kvällen/natten innan) för dem!

Ikväll bar det av igen till klubben, tisdagsträning! Vi blir färre och färre... Kan det bero på vädret och temperaturen tro? Jag säger samma som en chef jag hade när jag jobbade i en affär där det drog kallt, "jubba dig varm" sa han... Jag sprang och lekte rätt mycket med Pelle som belöning och jag blev ganska svettig! Springa i termobyxor är rätt jobbigt i sig, man blir liksom ingen gasell i dem.
Pelle och jag tränade apporten (lydnadsklass 2) och framgång till hindret. Pelle tycker ju att det är så himla roligt så att han "pratar" och det går ju inte för sig! Belöning när han gick fram tyst, och efter ett par "framgångar" till hindret fick han även hoppa över.

Det är roligt att träna Pelle, vi har "hittat" varandra och ett träningssätt som passar oss. Vi tränar dessutom inte för mycket, utan varierar det med andra aktiviteter som Pelle tycker är roligt, och då främjar det ju kontakten oss emellan. Just nu är det skojjigt att träna!

Inga kommentarer: