måndag 25 januari 2010

Det var ju själva f-n!

Då var man helt slutkörd efter helgens kurs med Jan Gyllensten! Men helt klart väldigt inspirerad och glad!

Lördagen bestod i en heldags teori, mycket av det kände jag igen från förra gången jag lyssnade på honom men det är alltid bra att höra föreläsningen igen eftersom man snappar upp andra grejer, och beroende på åhörarna blir det ju andra frågor.
Söndagen hade vi teori på förmiddagen och efter lunch fick vi gå ut och en och en prova på med våra hundar. Jan anser att man skapar en god relation med sin hund genom lek och (positiv) kravställning, ingen stress eller irritation tillåten från föraren.

Pelle och jag har nu på två dagar lyckats ta i sönder 2 stycken "boll på snöre"... Så nu har jag från www.canis.se beställt andra dragleksaker. Vi får väl se hur länge de håller, hihihi!
Nu ska jag parkera baken vid fönstret och kolla efter brevbäraren och ett paket från Canis...

Neonrosa repboll! 85 kr.
En "gappy" kampleksak i mocka. 149 kr.


2 kommentarer:

Pamela sa...

Oj vad längesen det var jag var inne på canis! Alltid kul o shoppa saker! Jag tycker hans föreläsningar e så intressanta. Han har ett bra tänk tycker jag, fast det kommer också 4 år försent xD haha, men man kan lära en gammal hund o sitta! Det är kul att försöka sig på det vid möten o sånt! Leken e som sagt underskattad! På onsdag ska jag o mamma o lyssna på honom i lödde om problemhundsföreläsningen! Ska bli intressant!

Hobbe sa...

Kampleksak!!??
Ska Pelle bli kamphund nu??
Vad är det för kurs ni gått egentligen??
En Am Staff labb?
Å Pelle av alla...