fredag 8 januari 2010

Fredagspromenad

Molly hoppade spontant upp i min bil och la sig till rätta direkt! Pelle såg lite frågande ut...

Cookie såg än mer förvånad ut, ska inte Molly med oss hem????


Idag har Pelle och jag knallat runt med matte Linda och hennes gamla labbetik Molly och briarden Cookie i skogen. Hur härligt som helst att gå runt i vinterlandskap, vindstilla och solen som lyser från en klarblå himmel. Sådana här vinterdagar älskar jag!


Vi såg inga vilda djur, men det kan bero på att mattarna pratade konstant i ca 7 kilometer... Tror jag var mer andfådd av pratandet än av promenaden, hahaha! Däremot såg vi 3 stycken jägare som knatade runt med bössor på axeln, jag undrade vad de jagade? Linda var rädd att det var vildsvin, och att det skulle komma ett skadeskjutet springades (Linda har vildsvins-fobi). Pelle hade ju lätt tagit ett vildsvin...?


När vi kom tillbaka till bilarna hoppade Molly direkt in i min, precis som om hon ville hem till oss och hälsa på! Väldigt smickrande måste jag säga! Hon är för go, lille Molly... Ja, Cookie är också go men Molly har den dära gamle-hunds charmen.


Imorgonbitti bär det av till Frostavallen vid Höör med Pamela. Vi ska gå Kursledaren som är ett steg i instruktörsutbildningen. Ska bli skoj! Dessutom är det internat, så Pelle och sambon får klara sig hemma själva i helgen men jag tror att de överlever...

1 kommentar:

Pamela sa...

Mysigt med promenad i skogen :) Jag tror Molly e lite trött på busiga Cookie.. Tror det e lugnare med Pelle. Det e ju inte alla som orkar m briarder. Labbar e ju liite lugnare =P
Kimba fick 2 leksaker, en sån boll i snöre som hon älskar plus en boll o snöre fast bollen var snöret :P sen en maaassa tuggeben. Pelle då? :)
Nästa vecka har jag äntligen lite tid! Kanske kan boka in en dag då? :D