måndag 18 januari 2010

Hej på dig!

Minsann har det ine snöat under natten? Jo men visst!!! Det är så många som gnäller över snön och halkan, men jag tänker att januari är en av de mest mörka och tråkiga månaderna vi har på året, så varför inte låta snön lysa upp? Istället för de vanliga 6 plusgraderna och lervällingen vi brukar ha i skåne? Jag och Pelle är glada iallafall.

Till helgen bär det återigen av till instruktörsutbildningen, denna gång ska vi ha en gästföreläsare/utbildare i form av Jan Gyllensten. Har varit på en föreläsning av Jan tidigare, och tycker att han hade en väldigt trevlig och inspirerande föreläsning.
Han trycker mycket på att man ska skapa goda relationer med sin hund genom lek, och då mycket lek! Men, givetvis med klara och tydliga regler (hur skulle annars dunk-gömme ha slutat när man var liten???, kaos antar jag). På söndag ska jag ta med Pelle, och jag misstänker att både han och jag kommer vara supertrötta...
Är du intresserad, kan jag rekommendera hans bok " Din hunds beteende i vardag och träning".

Inga kommentarer: