måndag 11 januari 2010

Helg i utbildningens tecken!

I lördagsmorse blev undertecknad hämtad av Pamela, för vi skulle upp till Frostavallen vid Höör, och gå Kursledaren som studiefrämjandet anordnar tillsammans med SBK.
Det skulle köra igång klockan 09.00 och avslutas med sista aktiviteten som började klockan 21.00... Sista aktiviteten var samkväm, vilket jag lyckades närvara i ungefär en 40 minuter innan jag droppade av med Pamela i släptåg. Var så trött...

På söndagen började vi 08.30 och slutade 15.30. Utbildningen var intressant och lärorik men enormt intensiv. Många pauser blev det, och i varje paus var det något ätbart... Å man är ju TVUNGEN att äta när det bjuds, eller hur? Min mage står fortfarande i 8 kanter, det vill till att göra magisar. Då är det ju mycket bättre att fika hemma hos Linda, för hon tvingar ju en att göra gympaövningar efter fikat, hahahaha!

Tyvärr kom nyheten med vad som hade hänt intill, att man hade skjutit vargarna på Skånes djurpark. Tycker det är fruktansvärt... Att personalen är så orutinerad och att man inte har bättre beredskap när något som detta händer. Tydligen är det inte tillåtet att ha rovdjur i hägn bredvid bytesdjur, vilket man hade på Skånes djurpark! Känns väldigt olustigt att personalen skjuter av hela deras vargflock, för det inträffade. Naturligtvis har jag inte all information om vad som hände, men det hela känns väldigt oproffsigt skött.
Usch, jag hoppas att de inte införskaffar nya vargar eftersom de inte verkar ha koll på vad de sysslar med?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför heter det "samkväm"? VAD är det för ord??? Ingen använder väl det nuförtiden? Jag har varit på fackliga kurser med "samkväm", trevligt men det låter konstigt.
Ja här fikar man inte utan att göra sig förtjänt av det! En kanelbulle = 4 sittups. En kladdkaka = 10 sittups.
Apropå det, jag skulle behöva göra en himla massa sittups för att få bort badringen.....suck.
Kram Lookie!