tisdag 12 januari 2010

Snö promenix

Inte lätt att mata de vilda djuren... Kimba och Pelle var godissugna!

"Nu tar jag dig!"

Kimba och Pelle, två goa hundar!


Pamela tycker att det ser ut som att Pelle visslar!
Han har oanade talanger den hunden...



Idag mötte Pelle och jag upp Pamela och Kimba för en promenad i snölandskapet. Härligt att släppa hundarna så de får springa och jaga varandra ute på de frusna åkrarna. När någon av oss kallade in sin hund, kom den andra hunden också! Snacka om lyhörda! Varför är det inte så i vanliga fall???

Tyvärr uppstod det lite blodvite på vägen då Kimba råkade trampa på något vasst eller liknande så hon började blöda lite från trampdynan, men som tur var så verkade hon inte direkt brydd över det. Hoppas det läker fort igen!

Pelle tyckte det var väldigt roligt att springa ute på åkrarna med Kimba, nu när han inte går på hunddagis längre träffar han inte så mycket hundar (på gott och ont), så när vi väl träffar någon är det ju jätteroligt! Jag är ganska petig vem jag låter Pelle träffa, så vi har ett par stycken i byn men det är inte alltid man stöter på dem ute på promenad.

Ikväll är det dags för intruktörsutbildningen igen, vi ska prata om våra projekt. Har dålig koll på vad exakt vi ska prata om, men jag antar att det löser sig!

(bilderna ovan är lånade utan lov från Pamelas blogg)

3 kommentarer:

Hobbe sa...

Hallå där, nu är vi på Österlen! Klart det blir släktträff. Husse har försökt ringa gammelmatte men hon är inte hemma. Vi testar i morgon igen. Funkar det bäst i helgen? Vi åker hem på söndag så lördag skulle vara kanon!

gammelmatte sa...

Ja, det blir kanon!

Pamela sa...

Hmm nu gav du mig en ide... En briard tattoo.. Har jag faktiskt inte tänkt på.. Ska snart tatuera mig igen, men min kommande kanske! Thank you!
O du, det e helt okej att du snor mina bilder ;) haha