onsdag 27 januari 2010

Vinter fortfarande!

Pelle himself!

Kan berätta att det inte är lätt att ensam ta en klassisk helkropps profilbild på sin hund. Man slänger godis framför honom men då sänker han huvudet, man viskar till honom "ser du något?" men nä, ovanstående bild blev den bästa.

Just nu laddar vi inför vår första inomhustävling någonsin! Ska bli spännande att se hur Pelle reagerar på ljud, dofter osv. Vår klass (klass 2) startar samtidigt som lydnadsklass 1 (där Pamela den fegisen ska tävla, hon har ju redan klarat av den klassen) och ibland kan det bli action när det är första gångstävlande där. Hur som helst, det ska bli riktigt roligt!
Idag snöar det igen, vilket både jag och Pelle tycker är skoj! Det verkar som att de flesta skåningar har glömt hur det ska vara i januari månad och går och gnäller över kylan och snön. Jag föredrar mycket hellre snö och minusgrader än 5 plusgrader och regn.
Å till Hobbe och andra som blev bekymrade över att Pelle skulle förvandlas till en kamphund ( i förra inlägget), till en amstaff labbe, kan andas ut. Han ska inte bli en kamphund utan en kamp-ande hund! ;)

2 kommentarer:

Hobbe sa...

Du menar en campinghund som bor i tält??

Anonym sa...

Precis, alla årstider har sin charm! Men eftersom vi har sånt här väder så sällan så e jag glad att vi får snö! :D
Lille Fine Pelle! Haha, okej lite feg e jag väl, men jag e sugen på tävla o 2an är vi långt i från klara än! Men snart!