söndag 26 oktober 2008

Händelserik helg!


Helgen började (i min värld börjar helgen så fort jag stigit utanför dörrarna på jobb fredag eftermiddag) med att jag for iväg till kompisen Petra som precis gått en ögonfrans förlängningsutbildning (säg det snabbt 3 gånger om ni kan...), och jag har tjatat från det jag hörde att hon kunde gå den att hon skulle, för då kommer jag! Och nu äntligen fick jag komma! Beundrar Petra för det pilliga jobbet hon lade ner på mina fransar ( jag hade slängt pincetterna för läääänge sedan) och jag blev så nöjd! No more mascara för Frk Anna! Bilden ovan tog Petra när vi gjort det ena ögat. Tusen tack Petra för att du gick utbildnigen!!!


I lördags fyllde sambon 40 år, och som den festprisse han är blev det stort kalas. 27 personer lyckades vi klämma in i vår källare (givetvis var Pelle och mammas valp Curry med). Det sjöngs, åts och skålades halva natten lång och eftersom jag inte drack någon alkohol agerade jag taxichafför. Pelle och Curry skötte sig exemplariskt hela kvällen, dock tog Curry och strimlade en kräft-hak-lapp i tusen bitar under bordet. Det var säkert super roligt... Busa!

I början av kvällen fick vi även besök av Pelles stalker! Jo! Katten dök upp i trädgården, som tur var hade vi hundgrinden uppe så den kom inte in i huset...


Idag har det av naturliga skäl inte gått på högfart, Pelle är helt slut! Han som brukar gå och lägga sig klockan 21.00 på kvällarna var "vaken" (vid vissa tillfällen halvsov han) till 03.15! Det är tufft att vara med på party...
Nu ikväll har jag faktiskt lyckats vara lite social över nätet! Har både msn (chatta med mamma) och Skype (chatta med Martin), och ikväll har jag chattat med Martin. Det var länge sedan, och det var riktigt roligt att prata! Hoppas vi kan göra det igen snart!
Nästa vecka fyller Linda år och min förhoppning är att jag kommer hem till henne och grattar (vi har spelning dagen innan). Måste ju kolla in hur mycket Lucas har växt också!

3 kommentarer:

Anonym sa...

så skoj att ni e anmälda till svedala =) tyvärr kan jag inte vara m eller kollat på för vi ska hjälpa till o fixa till Lords annex där vi ska bo sen just den helgen =/ men där kommer fler tillfällen =) Men du får Lycka till ;)
Jo jag e hemma på tisdag eftermiddag, men kör till bruks vid 18.30 tiden, men innan dess e jag hemma hela dagen =) Så kom du!
Ha det bra!

Anonym sa...

Hoppas fransarna höll för party´t!!
*fniss*

Lucas & Co sa...

Vadå inte dricka alkohol...?.........