tisdag 21 oktober 2008

Morgonrutiner



Jag vaknar av att min soluppgångsklocka lyser över hela rummet, 5 minuter senare ringer väckarklockan som står i fönstret, trycker på snooze. 5 minuter senare börjar mobilen ringa, trycker på snooze igen. Då ringer väckarklockan i fönstret igen, ok, tänker jag, det ÄR dags att gå upp och stapplar iväg mot badrummet.
Kvar i sängen ligger Pelle, på rygg med alla fyra benen i vädret (ja, husse har inte heller gått upp).
Pelle går inte upp förrän jag går ut i köket för att jäsa hans mat. Sen går vi ut och rastar och när vi kommer in igen är det matdags. Vad gör Pelle sen? Jo, då går han in och lägger sig i sängen igen medans jag borstar tänderna...
Snacka om lyxmorgnar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Livet är orättvist för det är bara vissa individer som är prioriterade hrm

Anonym sa...

haha hundar e för härliga :D hur e det m han nu då? E det bättre m hans tassar?