lördag 18 oktober 2008

Oktober lördag

Spring bland löven!


Happy dog!
Guuud vad skönt att det är lördag! Igår var en hemsk dag på jobb, försov mig, en kollega som trackade mig (ja, känn dig träffad Jonas!!!) för att jag försov mig, han vet vilken ångest jag har för sånt. Sjuttioelva mail och telefonsamtal att ta itu med och jag som var helt trött och sliten. Det var väldigt skönt att gå hem vid arbetsdagens slut kan jag säga...
Dagen avslutades bra dock, för vi åkte och hämtade Pelle i Skurup, där vi blev överrösta med hundpussar av Pelle, hans syrra Isa, Chillie och valpen Curry. Hade hundhår i hela ansiktet... Mamman bjöd på pizza och vienetta glass (sambons favorit), och Curry satt i mitt knä och kände att HÄR var ett bra ställe att kissa på (eh, tyckte inte jag...).
Idag har jag och Pelle gjort byn, dvs Pelle har gått igenom varenda buske och grässtrå. Det har nog hänt mycket i byn under den tiden han varit hos mamma, så det tog sin tid. Nu i eftermiddag öser regnet ner och jag tycker det är kanon att inte ha en pälshund (har ju haft en bedlington terrier), utan en labbe som man torkar av och sen är han torr! Himla bra.
Mamma ville att jag skulle delge er en soppa som man kan ge hundarna när de har diarré, men hon glömde ge mig "receptet"... Ska försöka komma ihåg att fråga henne nästa gång vi pratar med varandra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så roligt att se Pelle så glad. Värmer mitt gamla hjärta