onsdag 22 oktober 2008

STALKER!!!

(Tyvärr fick jag ingen bra bild men vad gör man med en vild labbe i kopplet?)


Jo, ni läste rätt! Pelle och jag gick ut för att gå kvällsrundan och kom upp till Byavägen (precis i början av vår runda). Jag kopplade loss Pelle så att han skulle få lufsa runt och därmed kissa där han ville. 10 tal meter fram fick jag koppla honom igen för det kom en katt (ung, typ 6-8 månader gammal) framspringandes.
Jaja, tänkte jag, den springer väl iväg längre fram. Men...ICKE!!! Trots att jag släppte fram Pelle och att jag fräste åt den sprang den efter oss HELA rundan. Tror ni att Pelle kissade? Nix, inte en enda gång! Han var ju tvungen att hålla koll på kiiisen! Katten var på väg att följa med oss in i huset dessutom, när vi kom hem!
Hade jag bott själv hade jag högst troligtvis släppt in den, men med katt-allegisk sambo, fåglar (fast det hade inte gjort något...) och akvarie med fiskar blir en sådan handling inte populär!

Så nu får jag väl se om katt-stackarn är kvar när jag får gå ut med Pelle en andra gång denna kväll. Suck.

2 kommentarer:

Lucas & Co sa...

Hahahaha....Pelle e poppis, en alldeles egen Stalker....kanske ni ska tipsa "Efterlyst" om detta....kan bli ett inslag nästa vecka kanske? Kraaaaam

Anonym sa...

Vissa ska vara tacksamma att det inte var Pelles syster Isa som var i kopplet. Lovar att du hade fått en helt annan upplevelse! Haha