fredag 11 juli 2008

Fel dag idag

**********CHILLIE VILL HA REP DUMMIEN!!!*********


******************VALP!********************


Min sambo och jag var HELT ÖVERTYGADE om att det var torsdag idag, som tur var pratade vi med mamma som intygade att det faktiskt är fredag. Var blev torsdagen av??? Det beror kanske på att just nu händer det så mycket med valpar och hela hunderiet.




Försökte träna Pelle i trädgården, men Chillie blev så avundsjuk att hon gjorde flertalet rymningsförsök. Bra störning för Pelle men inte för matte som fick gå och låsa in henne hela tiden. Ska ju tävla igen den 18 juli i Tollarp, så jag tänkte försöka köra träning varannan dag. Tyvärr fick jag ställa in min träning med Malin och Fido, men ska flörta till mig en ny tid med dem.



Valparna mår bra, och Isa mår allt bättre hon med, febern är borta så det är skönt!



Imorgon ska jag och Pelle (inte huliganen Chillie) prova på person-spår. Vi har tidigare spårat på blodspår, men vegeterian som man är tycker jag att det är heläckligt med först att lägga blodspåret och sen lägga den döda fågeln eller hjortbenet i slutet. URK! Mamma tycker att jag är tramsig. Man tycker att jag kanske borde vara van efter alla döda fåglar i frysen under min uppväxt... men, eh, nä. Vi får väl se om vi tycker att det är roligt, Pellen och jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl skönt att ha semester, då kan man ha torsdag varenda dag om man vill. Roligt att hör att Isa mår bra. Kram Marie

Anonym sa...

det är fint med torsdagar men om man skall tävla den 18 juni tror jag att Anna och Pelle är lite sent ute. Kan det vara 18 juli tro? Jag bara undrar i all stillhet.