lördag 19 juli 2008

Tävling i Tollarp!

Då har vi tävlat i lydnadsklass 1 på Tollarps brukshundklubb!

Det hela började med att jag och Pelle hämtade upp Linda och Avanti hemma hos dem i Svedala (de har precis flyttat dit).
Från Svedala till Tollarp tog det cirka en timme (med ett kort avbrott på vägen för mina vindrutetorkare slutade fungera! Säkringen...). Det var inte så svårt att hitta dit som min pappa hade sagt (lurifaxen).

Väl där strålade vi samman med Malin B och Petra (dagen till ära vår egna papparazzi fotograf).

Vid lottningen var jag först ut att dra ett nummer och NATURLIGTVIS drog jag näst sista numret, 22, i min grupp. Suck.

Medans vi väntade satt jag på marken och Pelle passade då på att ta en power nap med huvudet i mitt knä, till vissas glada tillrop om "hur en labbe laddar" osv...

Malin B och Fido gick upp och gjorde sin tävlingsdebut och skrapade ihop 171 poäng (1:a pris), grattis till er!
Linda och Avanti fick 174,5 poäng och var överlyckliga! Ett stort grattis till dem med!

Här kommer då poängsättningen av våra moment och domarens kommentarer:

1. Platsliggande: (koeff 3) 9= 27,0. Snusar
2. Tandvisning: (koeff 1) 10= 10.
3. Linförighet: (koeff 4) 8= 32. Lite efter i starten, styr med kopplet i Hö-marsh, snesitt, sent i avslut.
4. Läggande: (koeff 2) 8. Släpar på framföring.
5. Inkallande: (koeff 3) 10.
6. Ställande: (koeff 3) 0. Släpar vid start, Dubbel kommando, långt ställande mer än tillåtet 2 gånger sin längd.
7. Apportering: (koeff 1) 7. Tuggar på apporten.
8. Hopp över hinder: (koeff 2) 9,5. Nosar.
9. Helhetsintryck: (koeff 1) 10. Väldigt bra på att rätta till hunden vid sitt innan start, noggrann. Positivt ekipage.

Summa: 151 poäng. 2:a pris. Placering 11.
Dagens domare: Anna-Kerstin Svensson

Återkommer med bilder när papparazzi-Petra har hunnit skicka dem!

3 kommentarer:

Anonym sa...

8 på linförigheten e ju inte dumt! Skoj att det gick så bra :D ska bli kul när bilderna kommer :D

Avanti, Molly & Linda sa...

Tack för igår! Jättetrevligt att ha sällskap med dig och Pelle =). Kul att det gick så bra att ha hundarna i samma bil oxå!
Grattis till gårdagens resultat, ni klättrar mot toppen =).
Skoj att se Pelle så pigg på inkallningen och linförigheten gick ju jättebra!
Kramar från Linda och Avanti!

Anonym sa...

GRATTIS!!!!
Pelle sprang som en kung på inkallningen!! ;-)
Skitbra!
Den killen kan verkligen Power-nap tekniken!
Skoj att vara med och titta!
Kramelihejsan Petra